sábado, 9 de noviembre de 2013

model per a fer un testament

Còpia fidel del testament atorgat pel senyor Pasqual Fos i Castillo

A la vila de Sueca, als quinze dies del mes de març de l'any mil vuit-cents seixanta-dos. En el nom de Déu, amén. S'ha de saber per aquesta pública escriptura que jo, Pasqual Fos i Castillo, veí d'aquesta vila de Sueca, batejat en la parròquia de Sant Pere, fill legítim del senyor Antonio Fos i Sisteró i de la senyora Agustina Castillo i Doménech, marit i muller difunts, trobant-me bo i sa i en l'ús cabal dels meus sentits i de les meues potències, crec i confesse el misteri de la Santíssima Trinitat, Pare, Fill i Esperit Sant, tres persones diferents i un sol Déu vertader, i tots els misteris i sagraments que té, creu i confessa la Nostra santa Mare l'Església catòlica, apostòlica i romana, sota la fe de la qual he viscut i tinc la intenció de viure i de morir, com a catòlic i fidel cristià, temorós de la mort, que és cosa certa i natural, i de la seua hora ignorada, implore el meu auxili la sempre Verge Maria, el sant del meu nom, el meu àngel de la guarda i tots els altres sants i àngels de la cort celestial, per atorgar i fer ordenar el meu testament en la forma següent:
En primer lloc encomane la meua ànima a Dèu Nostre Senyor, que del no-res la va traure i la va criar i la va redimir amb el preu infinit de la seua preciosa sang i el cos el va enviar a terra; així, al meu cos, en morir jo, amortallat de la forma que sap la meua família, vull que li donen terra al cemetiri públic de Sueca i que el seguici fúnebre i els funerals vagen precedits del clero i que el meu cos el depositen dins d'un taüt senzill.
Deixe per bé i sufragi de la meua ànima la quantitat de vint-i-cinc lliures; deixe, així mateix, per a benefici de l'hospital de la vila, la quatitat de cinc sous. Nomene com als meus marmessors testamentaris i executors de la meua voluntat el senyor rector que ho siga, en morir jo, de la meua parròquia i el me oncle, el senyor Lluís Fos i Palau, els dos conjuntament i cadascun per ell mateix i els done poder i la facultat que necessiten per al millor desenvolupament del meus encàrrecs.
Finalment, declare que deixe tots els meus altes béns, mobles i immobles, deutes, accions i qualsevol altra cosa a mi pertanyent, al primer fill de qualsevol del meus germans o germanes, que serà el meu nebot major i el meu hereu universal.
Declare que aquest testament és el meu primer i únic testament, el qual és lèxpressió de la meu última voluntat i vull que s'entenga i s'estime de la millor forma, segons Dret.
Així ho dic i ho firme davant del notari Joan Tàrrega, advocat, Joan Gascó, metge i Ramon Esteve, propietari, tots ells veïns de la Vila de Sueca.

Extracte del llibre "Aldebaran" de Josep Franco, de la editorial Bromera.

No hay comentarios: